Op naar Koh Samed dag 16

19 augustus 2019 - Koh Samet, Thailand

Lekker hobbelen over de rails in mijn treinbedje doezel ik weg en slaap een beetje. Om 5 uur komt er een mannetje ons wakker maken. "wake up, wake up" de bedden worden weer omgebouwd tot zitjes en het laatste uurtje in de trein is aangebroken.

IMG_20190817_180701

Op een klein stationnetje stappen we uit een start de bus klaar om ons naar de pier te brengen. We stoppen nog even onderweg voor koffie en ontbijt. Nog 2 uurtjes rijden. In de bus nemen we afgescheid van onze Thaise gids Ellen, die gaat niet mee op de boot. Het is een lief mens.

Op de pier aangekomen ligt de boot al klaar.

IMG_20190818_110636

Een uurtje varen naar het eiland, over een druk stuk zee, om het eiland heen. Bij de baai aangekomen gingen we voor anker en kwam een soort vlot ons en de bagage halen. We werden op een ponton afgezet wat we af moesten lopen en toen stonden we op het strand. Wat een reis. En wat een eiland! Bounty eiland is er niks bij. Ons huisje staat op het strand. Geweldig dit.

IMG_20190818_180514

Het uitzicht is overweldigend.

IMG_20190818_135132

We trekken gauw onze badkleding aan en gaan genieten van het strand en de zon. De zee heeft mooie golven en is lekker warm. Wel smeren, smeren, smeren,de zon en schaduw zij gevaarlijk.

IMG_20190818_180621

Als om 19.00 uur de zon onder gaat gaaan we lekker douchen en kuieren daarna langs de eettentjes in de baai. Oh, oh wat heb ik weer lekker gegeten vanavond.