Koh Samet dag 19

22 augustus 2019 - Koh Samet, Thailand

Alweer een dag wakker worden op het strand, met de golven als muziek. Het ontbijt buffet staat klaar, met rijst, kip, noedels, groente, ei, curry, yoghurt, thee, koffie, toast, jam, omelet, cerials, jus, water, watermeloen, papaya, ananas, gebakken deeg, vis, ik weet niet wat nog meer. Keuze genoeg in ieder geval.

Het is prachtig weer, warm en bewolkt zoals altijd in Thailand. Na een rustige start van de dag, vertrekken we met een snelle boot vanaf het strand. We varen in een razend tempo naar een van de eilandjes in de buurt. Het zijn allemaal natuurreservaten, dus staat er politie om je permit te controleren. Op het eerste eilandje staat de lunch klaar. Wat een geweldige plek is dit ook.

IMG_20190821_153438

We zijn niet alleen het piepkleine eiland, er zijn meer groepen die vandaag gaan snorkelen in de Thaise zee. Onze eerste duikstek viel een beetje tegen. Het water was erg troebel en er stond hoge golfslag. Op naar het volgende eilandje.

IMG_20190821_153836

Hier lag overal aangespoeld koraal, boven water mooi, onder water nog veel mooier.

IMG_20190821_153626

De volgende duikstek is geweldig. Vissen in vele kleuren en formaten, koraal zo mooi heb ik het nog nooit gezien. Anemonen, zee-egels zo groot 's een basketbal,te veel om op te noemen.

Een geslaagde, maar vermoeiende dag.  onze laatste avond op dit eiland sluiten we af met een afscheidsdiner.

Van Carry krijgen we allemaal een olifantje ter herinnering aan de reis.

IMG-20190821-WA0011

Moe van de dag gaan we slapen.