Terug naar huis dag 20 en 21

23 augustus 2019 - Bangkok, Thailand

Het einde is in zicht. Nog een keer ontbijt aan zee. Genieten van het uitzicht op een standbedje. Sawadiekaa, tegen het personeel. Wat is het hier geweldig.

IMG_20190822_115139

Na de lunch begint de vertrek-stress toe te slaan. Zit alles in de koffer, wat heb ik nog nodig. Een reis van 29 uur voor de boeg. Het personeel sjouwt alles op de Potonboot voor het vervoer naar de boot.

IMG_20190822_160540

Met al die tassen en koffers op zo een vlot voel je je net een vluchteling. Als we net  allemaal zitten en de trossen los zijn, breekt het touwtje om de motor te starten. We drijven op de golven stuurloos, golven slaan over de boot. Maar de mannen weten het op te lossen en we stappen over op de blauwe boot. Een mooie vaartocht en een uur later zijn weer op het vaste land.

IMG_20190822_163942

De bus staat klaar om ons naar het vliegveld te brengen.

IMG_20190822_210824

Op het vliegveld nemen we afscheid van elkaar. Wat waren we een leuke groep, wat een mooie gesprekken hebben we gevoerd en wat hebben we het fijn gehad. Nu gaat het wachten beginnen.

IMG_20190822_211559

Nou, dat wachten viel wel mee. Maar die rij voor de paspoortcontrole!!!! Daar hebben we wel anderhalf uur over gedaan. De vlucht ging super goed. Een beetje geslapen en netjes geland op Abu Dhabi. Weer 5 uur wachten. Maar hier hebben ze lekker luie stoelen.

IMG-20190823-WA0003

Ook het laatste stukje naar huis ging helemaal super.

Home Sweet Home