Vrije dag in Changmai dag 13

15 augustus 2019 - Chiang Mai, Thailand

Een heuse Thaise cooking class staat er vandaag op het programma. We worden opgehaald en gaan eerst naar de markt om alles te leren over de groenten en kruiden die  we gaan gebruiken. Daarna rijden we door naar een boerderij waar ze zelf groenten en rijst telen.

IMG_20190815_085219

Na een uitleg van de chef, mogen we aan de slag. We starten met een soepje. Alle ingrediënten worden bij je kookeiland gebracht in schattige schaaltjes. Zelf nog wel snijden en roeren in de pan natuurlijk.

IMG_20190815_112800

Na de soep maken we een pompoencurry, kip met amandelen en padtai. Als toetje stickie Rice met mango. Mmmmm, wat is het allemaal lekker en wat een lol hebben we.

IMG_20190815_113507

Na afloop krijgen we een receptenboekje mee waar alles in staat wat we gemaakt hebben.

Bij het hotel even lekker bij het zwembad liggen. Daarna staat een Thaise massage op het programma. We worden in een soort pyjama gehesen en mogen plaats nemen op de matjes op de grond. 2 Uur lang worden we gekneed met handen, voeten en ellebogen. Alle spieren in mijn lijf zijn aan de beurt gekomen. Helemaal soepel verlaten we de studio om met de tuktuk naar de old town te gaan. Wat hebben we daar lekker gegeten. Een vrije dag, gevuld met allemaal leuke dingen. Geweldig is het hier.