Erawan watervallen dag 7

10 augustus 2019 - Nationaal park Erawan, Thailand

Erawan, een uurtje rijden door de prachtige natuur. Vandaag komt de prinses in dit deel van het land een school openen, overal staat politie en hangen vlaggen. Een mooi gezicht. Aangekomen bij de voet van de watervallen begint de workout. Zeven levels en op ieder level natuur, water rotsen. De eerste levels gaan met een pad en trappen. Beetje ongelijke onhandige treden, maar goed te doen. Op level 2 is het al geweldig er loopt een varaan van ruim een meter voorbij, bijzonder.

IMG_20190809_101252We stomen door naar boven. Dat stomen kan je letterlijk nemen. Zweten, vochtige lucht, warm ; je moet er wel wat voor doen. Het pad is weg en je moet je een weg banen tussen de wortels van de bomen en de rotsen door. Af en toe een blubber poel zodat het geheel een glijbaan wordt. Goed kijken waar je stapt en waar je je vast kan houden.IMG_20190809_103750

Level 4, twee enorme rotsen vormen de waterval. Je kan er op klimmen en er dan lekker van af glijden. Vooral de jeugd maakt hier gretig gebruik van. Bij level 5 is het warm, moe van het klimmen lassen we een break in om af te koelen zodat we niet om vallen. En weer door... het pad is een grote uitdaging. Af en toe een houten trappetje wat op instorten lijkt te staan, maar het is gelukt, we zijn boven. Als beloning voor ons zelf gaan we zwemmen in de waterval. Vissen knabbelen aan je benen, het water is heerlijk koel.

IMG_20190809_111541

Nu de tocht naar beneden.... Dat is net zo een grote uitdaging. Onderweg hoek de bomen ritselen, ja hoor apen! Ze komen niet dichterbij maar het wel leuk.

IMG_20190809_113617

Na de klim kregen we een heerlijke Thaise lunch. Rijst, noedels met groente, kip met amandelen, gewokte groenten, te veel om op te noemen.

Wat een dag. Rond 4 uur zijn we terug in het hotel en maak ik heerlijk gebruik van de hangmat voor een boekje en een dutje. Het water van de rivier stroomt langs me, de vogels fluiten. Een mooie dag. Eigenlijk niet te beschrijven dat gevoel van de natuur, de rust, hoe het voelt, ruikt, is. Prachtig!!!!