Onderweg naar Uthai Thani dag 8

10 augustus 2019 - Nam Song, Thailand

Koffer gepakt en voor de deur gezet. De bellboys sjouwen ze al de trappen op. Na een bordje nasi met een gebakken eitje, stapte we weer in de bus.
Eerste stop een koffie tentje. Heerlijke koffie, jammer alleen dat de bodem van Miranda 's beker er uit viel, ijsblokjes besteld om te koelen.
Volgende stop was een eettentje. Specialiteit is rat. Op de rijstvelden is de rat een vijand. Boeren vangen ze en krijgen voor iedere rattenstaarf 10 bath. De rest op de BBQ en lekker eten.

Onze lunch was zonder rat, maar wel met een aantal verassende gerechten. Iets van pangsit, soep en veel groente. Dat alles geserveerd in een hele  mooie tuin.

IMG_20190810_134718IMG_20190810_142923

Na nog een stukje rijden kwamen we bij een tempel. Dat was net een commerciële kermisattractie. Je kon offers huren, die staan 5 minuten en dan gaan ze opnieuw in de verhuur. Alles bling bling met spiegels. Niet mijn ding.
Gelukkig zijn we bijna in Uthai Thani. Daar is het net tropisch center Parks. Lieve gele huisjes in een bloemrijke omgeving.

IMG_20190810_163249

De eigenaar ging met ons rond op z'n bio plantage. Bananen bomen, mango en papaya. Hij had voor ons een bio maaltijd gemaakt met producten van zijn eigen farm.

IMG_20190810_174703

Na de maaltijd hadden de kinderen een verrassing. Omdat het hier moederdag is, kerven wij allemaal een bloemetje met een lieve  boodschap van de kinderen.

IMG-20190810-WA0018

Daarna hadden we een klein karaokefeestje. Iedereen heeft gezongen en lekker mee gedaan.